אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שור נ' אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ

שור נ' אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ

תאריך פרסום : 11/06/2014 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
54312-11-13
07/06/2014
בפני השופט:
דנה אמיר

- נגד -
התובע:
עדי שור
הנתבע:
אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ
פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעה על סך 10,796 ₪, שעניינה פיצוי ושיפוי בגין איחור בקבלת כבודה במהלך תובלה אווירית בינלאומית. עפ"י כתב התביעה תובעת התובעת סך של 6,450 ₪ החזר בגין עלות מוצרים אותם רכשה, לטענתה, בשל האיחור בהגעת כבודתה, וכן 4,000 ₪ פיצוי בגין טרחה, עגמת נפש ובזבוז זמן שנגרמו לה בשל האיחור בהגעת הכבודה וכן לאור התעלמות הנתבעת מפניותיה להחזר כספי.

רקע וטענות הצדדים

התובעת טסה ביום 18.7.13 מישראל לברצלונה במטוס הנתבעת, וכשהגיעה לברצלונה התברר כי כבודתה לא הגיעה. בחלוף 4 ימים, קיבלה את הכבודה לחדרה במלון בו שהתה בברצלונה.

1. טענות התובעת- מכתב התביעה עולה כי לאחר הנחיתה בברצלונה התברר לתובעת כי כבודתה לא הגיעה וכי בעת מסירת הכבודה, לא קיבלה אישור המעיד על שליחת הכבודה למטוס, כשיתר משפחתה, עמם נסעה, קיבלו אישור כאמור.

לאחר בירור עם נציגים בשדה התעופה בברצלונה, מילאה התובעת הצהרה על אי קבלת הכבודה. בהמשך, יצרה התובעת קשר טלפוני עם נציגי הנתבעת בארץ ועדכנה אודות שקרה, ולדבריה, נציגי הנתבעת אמרו לה כי ישוחחו עמה ביום המחרת וכי על מנת למלא צרכיה הבסיסיים, רשאית היא לרכוש ביגוד וציוד הדרוש לה.

לטענת התובעת, בשיחה נוספת ביום למחרת, עודכנה התובעת כי כבודתה טרם נמצאה ושוב הונחתה על ידי נציגי הנתבעת לרכוש את שנחוץ לה ולהמציא קבלות התומכות ברכישות.

בתגובתה לבקשת הנתבעת לדחיית התביעה על הסף הוסיפה התובעת וטענה כי בכל שיחות הטלפון אותן ניהלה עם נציגי הנתבעת מעולם לא נאמר לה כי עליה להגיש תלונה/תביעה תוך 21 יום.

לגרסת התובעת ביצעה קניות של פרטי ביגוד, טואלט וקוסמטיקה כמפורט בקבלות שצירפה לכתב התביעה ואשר הגישה במהלך הדיון בבית המשפט, שאת החזרם היא תובעת.

ביום 21.7.13, בשעות הערב, טרם שובה ארצה, קיבלה התובעת את כבודתה למלון מבלי שעודכנה טלפונית על כך.

לאחר חזרתה ארצה לא יצרה הנתבעת קשר עם התובעת. לטענת התובעת ביום 11.9.13 פנתה לנתבעת במכתב, ממנו התעלמה הנתבעת (נספח ב' לכתב תביעה). וביום 07.10.13, שוב פנתה התובעת לנתבעת (נספח ג' לכתב התביעה).

בעת הדיון בבית המשפט חזרה התובעת על טענותיה אשר פורטו בכתב התביעה. התובעת הדגישה כי נעזרה באנשי ביטחון בשדה התעופה בברצלונה, יצרה קשר עם נציגי הנתבעת בישראל ונאמר לה ש"בינתיים תרכוש מה שזקוקה לו".

2. טענות הנתבעת- הנתבעת ביקשה מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף מחמת התיישנות לפי סעיף 31 לאמנת מונטריאול- אמנה בדבר איחוד כללי מסויימים לתובלה בינלאומית באוייר, מונטריאול 28.5.1999 (להלן: "האמנה"), החלה על נסיבות המקרה הנדון, מאחר וחלפו 52 יום עד להגשת הבקשה ראשונה לפיצוי ע"י התובעת.

הנתבעת אינה מכחישה כי כבודתה של התובעת איחרה להגיע ליעדה, אך לטענתה עשתה כל שביכולתה על מנת לאתר את הכבודה ולהשיבה לתובעת בהקדם האפשרי.

עוד טוענת, כי התביעה הנדונה כפופה כאמור לאמנה אשר אמנם מטילה אחריות "מוחלטת" על המוביל, אך מגבילה את הזכאות לפיצוי בהגשת תלונה עפ"י המועד הקבוע באמנה ואף מגבילה את גובה הפיצוי שיקבל התובע.

לטענת הנתבעת, סעיף 29 לאמנה וסעיף 10 לחוק התובלה האוירית תש"ס – 1980 מבהירים באופן חד משמעי את ייחוד העילה מכוח האמנה והחוק, לכן, ההתיישנות לה טענה הנתבעת, דין התביעה להידחות על הסף.

עוד טענה הנתבעת, כי רכישות הביגוד והציוד אותן ביצעה התובעת אינן רלוונטיות.

הנתבעת הכחישה בכתב הגנתה את טענת התובעת לפיה התובעת פנתה לנציגיה אשר הורו לה לרכוש ביגוד וציוד הדרוש לה ובנוסף הכחישה כי פנייתה של הנתבעת מיום 11.9.13 לא נענתה וטענה כי ביום 2.10.13 נשלח מכתב למענה (נספח א לכתב ההגנה).

בדיון בבית המשפט חזר נציג הנתבעת וטען כי יש לדחות את התביעה בהסתמך על סעיף 31.2 לאמנה כיוון שבמקרה של איחור בהגעת הכבודה יש להגיש תלונה בכתב תוך 21 יום.

לטענת נציג הנתבעת, יוצרת האמנה איזון אינטרסים בין הנוסע לחברת התעופה. מצד אחד, קיימת אחריות מוחלטת על חברת התעופה ומנגד, על הנוסע להגיש תלונתו בסד הזמנים המפורט באמנה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ